پایگاه رسمی سادات من یزوری

زندگینامه سادات من یزوری،محل زندگی امامزادگان ع،شجره نامه سادات من یزوری، منیزوری ها


كوتاه از حجت الاسلام والمسلمين سيدغلامرضا ايزدكشب

ابعاد شخصیتی حجت الاسلام والمسلمین سید غلامرضا ایزدگشب روحانی ، مصلح و  مورد کرامت سادات من یزوری از عنفوان جوانی تاکنون...

زندگینامه...

فعالیت های ایشان قبل و بعد از انقلاب...

ویژگی های شخصیتی ایشان...

بسم الله الرحمن الرحیم

هفتم مهرماه سال 1315 در روستای من یزور از توابع بخش ممبی و شهرستان بهمئی به دنیا آمد، نامش را غلامرضا گذاشتند ، هنوز سه سال از نگذشته بود که پدرش (سید تاج الدین) را از دست داده بود و به همراه برادر بزرگتر(سید رضا) زندگی سختی را آغاز کردند. مادرشان با تمامی سختیها و مشقتها هم برایشان مادر بود و هم پدر!

 

سید غلامرضا دوران کودکی اش را در روستای من یزور همزمان با حکومت پهلوی اول به سختی می گذرانید. وقتی دیگر به سنین نوجوانی رسید به همراه مادر و برادر برای تهیه مایحتاج زندگی فرسخ ها از محل زندگی تا صحراها و روستاهای دور دست پیاده می رفتند. از یک سو دشواری راه و از سوی دیگر سردی هوا و برف و بارانهای شدید آن دیار مرارت های زندگی را دو چندان کرده بود.

سالها گذشت و سید غلامرضا از آنجا که از اولاد امامزادگان و شجره طیبه اطهار علیهمالسلام بود و خفقان فضای کشور را فرا گرفته بود تصمیم گرفت زندگی در زادگاهش را ترک نموده و به فرمان روح الله کبیر (ره) لبیک بگوید و در سال 1336 ملبس به لباس روحانیت گردید . و در این راه بارها بر اثر انتشار و پخش بیانیه و اعلامیه های حضرت امام (ره) مورد بازخواست و محاکمه قرار گرفت و گزارش ایشان چندین بار توسط ماموران رژیم در شهرستان بهبهان در دست پیگیری و رصد بود.(سال 1342)

 

در سال 1346 با دختر حاج سید یدالله بزرگ خاندان سادات من یزوری ازدواج نمود و از آن پس نقل مکان نمود و به روستای بیدبلند رفته و بعد از چند سال زندگی اشکفت نشینی و دامداری از آنجا به روستای اسلام آباد (جایزان) مهاجرت کرد ، در آنجا نیز بعد از مدتی زندگی به شهر بهبهان رفت و زمان کوتاه چند ماهه ای را در این شهر گذراند که تصمیم گرفت به دیار اسبق خود یعنی روستای بیدزرد برگردد ودر کنار مردم آن دیار سکنی گزیند.

 

تحصیلات ایشان به صورت آزاد و حوزوی از صرف و نحو تا لمعطین سپری شد.

در طول حضور در حوزه علمیه امامزاده ابراهیم (ع) شهر بهبهان در درس اساتید بزرگ شهر همچون حضر ت آیت الله مجتهدی (شیخ بزرگ) و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین موسوی و همچنین حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرحیم مرتضوی تلمذ نمود و سالها از وجود این عزیزان بهره می برد.

در این سالها دوستانی مانند مرحوم سید علی صالح تقوی (ساکن دهدشت) ، سید علی اصغر حسینی (امام جمعه کنونی شهر یاسوج) و حضرت آیت الله مرحوم شیخ رحیم شریعتی و سید محمد علی مرتضوی (رحمه الله الاجمعین) داشته است

ایشان در سن 42 سالگی مادرش که یادگار روزگار سخت کودکی و جوانی اش بود را از دست داد.

سید غلامرضا در دوران فعالیتهای سیاسی و اجتماعی اش در سال 1358 در مدرسه فیضیه قم به حضور امام خمینی (ره) شرفیاب شد . بعد از آن بارها با آیات عظام دیدار نمود که اشخاصی همچون حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی (دامت برکاته) در شهر کرمانشاه ، حضرت ایت الله دستغیب (رحمه اله) در شیراز ، حضرات آیات مرحوم سید کرامت اله ملک حسینی (رحمه اله علیه) در یاسوج، آیت اله موسوی جزایری ، آیت اله شفیعی ، آیت اله حیدری (حفظ اله) در اهواز از جمله آنها بود.

 

وجود مبارک حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید غلامرضا همیشه منشا اثر بوده و بیش از نیمی از زندگیش را وقف اصلاح ذات البین و رفع کدورت میان طوایف و اقوام منطقه گذاشت، که به هم سبب از او به عنوان فردی مصلح در میان مردم یاد می کنند.

ایشان در دهه اخیر به عنوان امام جماعت مسجد روستا و مدت کوتاهی را در شورای حل اختلاف شهرستان بهبهان مشغول به فعالیت بود و همزمان نیز خطیب پیوند جوانان و اقامه کننده نماز اموات مومنین و مردم منطقه بودند.

وی هم اکنون در شهر بهبهان سکنی گزیدند.

سعدیا مردم نکونام نمیرد هرگز                مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

نظرات شما عزیزان:

 
 

سلام وب خوبی داری ولی وقتی از سادات مینوسی رعایت عدالت کن از یک تیره چهره حماسی میسازی ودیگری را براحتی از کنارش میگذری.




پاسخ: سلام دوست عزیز واقعیت امر این است خودم به شخصه متمایل به این کار نبودم اما اگه در جریان باشی تو این چند سال مدیریت وب آنان که مایه مباهات طایفه بزرگ من یزوری بودند با نهایت توازن معرفی گشتند ، با این اوصاف نمی شود اونایی که در مجالس و زمان خود نامی سترگ داشتند و دارند در شان آنها براحتی گذشت! ناگفته نماند اگر منظورت پست (سیدی از تبار...) این خواسته بزرگان بود. به هرحال تشکر از توجه شما دوست عزیز

برچسب:,  توسط سیدتاج الدین ایزدگشب  |

 

 



عزیزان جان سلام ، این وبگاه تنها مرجع رسمی و مورد تایید قاطبه سادات بزرگوار من یزوری است و تمامی اطلاعات مندرج در آن با مسئولیت مدیر منتشر شده است با وبگاه سادات من یزوری همراه باشید و آن را به تمام بستگان خود معرفی کنید لطفا ما را یاری کنید تا اطلاعات جامعی را ارائه کنیم(سید تاج الدین ایزدگشب) در صورت تمایل میتوانید با شماره 09382280537 تماس حاصل نمایید.
nasra.beh99@gmail.com

 

 

با روحانیت سادات من یزوری آشنا شویم
سادات من یزوری دره اهوازی را بیشتر بشناسید
اولاد و فرزندان امامزادگان سادات من یزوری از صدر تا کنون
سخن مدیر پایگاه اطلاع رسانی سادات من یزوری با مخاطبین ارجمند
اخبار سادات
شجره و تذکره نامه امامزادگان سید ابراهیم و سید اسدالله (ع)
تصاویری از مناظر دیدنی روستای من یزور و محل زندگانی سادات منیزوری
پاسخ سوالات خودتان رااینجا بیابید
سروده های شاعران خطه سادات ...
شهدای سادات من یزوری در آئینه تصویر
همه گویند به ظهورش صلوات کاش یک روز بگوییم به حضورش صلوات

 

آبان 1402
مرداد 1398
مهر 1397
دی 1393
مهر 1392
شهريور 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
آذر 1391

 

سیدتاج الدین ایزدگشب

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان زندگانی سادات من یزوری در یک نگاه و آدرس manyazorihaa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بیت کوین رایگان
دهه سید فرج الله بن سید ابراهیم (ع)
دهه سید محمد زمان ابن سید شریف
دهه سید جبار
دهه سید عبدالله بن سید شریف
دهه هالو خرزا (هالوخرزای من یزوری)
دهه سید محمد ( دهه بری)
دهه سیدشاه میر پسر سید ابراهیم (ع)
دهه سیدمحمدزمان بن سید شریف
دهه سیدتاج الدین
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

 

وبلاگ شخصی سید فرخ هاشمیان
وبسایت بهمئی دات کام
پایگاه خبری تحلیلی امید نیوز امیدیه
عید سعید فطر
كوتاه از حجت الاسلام والمسلمين سيدغلامرضا ايزدكشب
گویش لری
خوانین بهمئی
درباره شهر جایزان
روستای دره اهوازی
سادات میرسالاری
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

 

RSS 2.0

.: Weblog Themes By Blog Skin :.

 

اسلایدر